293 milyon liralık iş hacmi yarattı

293 milyon liralık iş hacmi yarattı
Referans pazarlamasının mucidi dünyanın en büyük iş ağı organizasyonu olan Business Networking International (BNI), 1985 yılından bu yana oluşturduğu referans pazarlaması modeli ile binlerce profesyonelin ve kurumun networkünü genişletmesini sağlıyor.

293 milyon liralık iş hacmi yarattı

Semih KASAR / Günboyu

Şu anda 73’den fazla ülkede 847 franchise bölgesi ve 210 bini aşkın üyesi bulunan BNI, 2016 yıl sonu itibariyle 8,8 milyon adet iş yönlendirmesi ve 11,2 milyar doları aşan bir iş hacmi sağlamış durumda. BNI Global, 2009 yılından bu yana ise yaklaşık 66 milyar dolarlık iş hacmi oluşturdu. Ülkemizde ise 2012 yılından bu yana faaliyet gösteren BNI, hızla büyüyor. Türkiye’deki iş dünyasına yeni bir soluk getiren BNI Türkiye, 15 grup ve 570’in üzerinde üyesi ile çalışmalarını sürdürüyor. 2016 yılında İstanbul’daki gruplarıyla 672 toplantı düzenleyen organizasyon, üyelerine 210 saati aşkın eğitim verdi. BNI toplantıları, 2016 yılında 4 bin 225 iş sahibini misafir olarak ağırladı.

EN BÜYÜK İŞ ORGANİZASYONU

Daha ilk yılında “dünyadaki en hızlı büyüyen ülke” unvanına sahip olan BNI Türkiye, şimdiye kadar yaptığı 58 binin üzerinde iş yönlendirmesi ve 293 milyon TL’yi aşan değerdeki iş hacmiyle, hatırı sayılır bir başarı yakaladı. BNI Türkiye Ülke Direktörü Ayşe Aslan, “BNI, ’Business Networking’in babası olarak bilinen Dr. Ivan Misner tarafından 1985 yılında ABD’de kuruldu. Dünyanın en büyük iş organizasyonu BNI, üyelerini kendi geliştirdiği bir pazarlama metodu olan ’referans pazarlaması’ile tanıştırıyor. Dünyada bu metodu uygulayan tek organizasyon olan BNI, ofisinin bulunduğu her ülkede ’business networking’ve ’referans pazarlaması’kavramının yerleşmesi için çalışıyor” dedi. Referans pazarlamasını, özel bir iş ilişkisi kurma metodu olarak tanımlayan ve bu metot ile 2016 yılında 26 binin üzerinde iş yönlendirmesi ve 36 milyon TL’nin üzerinde iş hacmi sağladıklarına dikkat çeken Aslan, şöyle devam etti:

HERKES REFERANSLA İŞ YAPIYOR

“Aslında bu sisteme iş ilişkisi kurma, yönetme ve sonuçlar üretme uygulaması olarak da bakabiliriz. 2016 yılında ülkemizde daha fazla iş sahibi BNI ile iş yapmayı tercih etti. Nedenini ise şu araştırmamız net olarak ortaya koyuyor. 20 ülkede yaptığımız bir araştırmada 12 bin iş sahibine ’Müşterileriniz size nereden geliyor’diye sorduk. Araştırmaya katılanların yüzde 98’i işimi referanslarımdan alıyorum cevabını verdi. Yani 100 iş sahibinin 98’i, ’İşimi müşterilerimin yönlendirdiği diğer kişilerden, çevremden, tanıdıklarımdan ve beni tanıyanlardan alıyorum’diyor. Peki, ’Bu iş yönlendirme kaynaklarına ulaşmak için bir stratejiniz var mı’diye sorduğumuzda ise, sadece yüzde 3’ünün bu konuda bir çalışma yaptığını tespit ettik. Araştırma özetle şunu gösteriyorş; Dünyanın neresine giderseniz gidin, herkes referansla iş yapıyor. Güvendiği, tanıdığı kişilerle çalışmayı tercih ediyor. Türkiye’de ise bu durum daha sık görülüyor. Sonuçta güven duygusunun son derece hasarlı olduğu ülkemizde güvenilir iş sahiplerini bir arada tutmayı ilke edinen BNI’ın önemi giderek artıyor.” 

YORUMLAR
YORUM YAZ
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Öne Çıkanlar